OEFENINGEN VOOR HET SKISEIZOEN

snow-ski-wintersport-vakantie-snelle-afdaling-oefening

OEFENINGEN OM JE KLAAR TE STOMEN VOOR HET VOLGENDE SKISEIZOEN

Laat het ski seizoen maar beginnen

Veel skiliefhebbers in het hele land zijn niet verrassend teleurgesteld over de manier waarop het Coronavirus het vorige skiseizoen van 2019 / 2020 heeft verkort. 

Nog steeds weten heel veel ski liefhebbers hun weg naar de bergen te vinden, en kozen verschillende ervoor om hun zomer vakantie over te slaan om gezond thuis te blijven. 

Als je een van die enthousiaste skiërs bent die ervoor kiest om thuis te blijven, betekent dit niet noodzakelijk dat je je voorbereidingen voor je uiteindelijke last minute sneeuwavonturen ook moet overslaan.

Je volgende skivakantie voorbereiden is niet alleen motiverend, het heeft ook een hoop gezondheidsvoordelen! 

Dit is vooral cruciaal wanneer je thuis in quarantaine wordt geplaatst of te lang thuis vastzitten kan dit leiden tot inactiviteit

Omdat het niet zo aantrekkelijk is om op te staan ​​en te bewegen als je gebonden bent aan de bank. Maar als je gezond wilt blijven en in de best mogelijke vorm wilt komen voor het volgende skiseizoen 2020 2021, zou het helpen als je deze tijd gebruikt om je al vast in het zweet te gaan werken. Zodat je je best kunt doen en blessures kunt voorkomen als je eindelijk in je ski bindingen stapt. 

Of je nu een ski-trainingsapparaat gebruikt of gewoon aan het werk bent met de uitrusting die je thuis hebt, hier zijn enkele essentiële bewegingen die je in topvorm kunnen krijgen:

VOER LIFTS MET DUMBBELLS UIT

Door deadlifts met dumbbells te doen, kun je jouw hamstrings trainen, waardoor je verschillende knieblessures kunt voorkomen. Het stabiliseren van de romp en het verbeteren van coördinatie en behendigheid. 

Om een ​​deadlift goed uit te voeren, moet je met de voeten uit elkaar staan ​​en je billen op weg naar boven knijpen om de bilspieren en hamstrings te activeren.

Op die manier zal je onderlichaam extra sterk zijn tegen de tijd dat je de hellingen bedwingt.

BOUW JE UITHOUDINGSVERMOGEN OP VIA CARDIO-OEFENINGEN

Aangezien je de volgende keer dat je de piste op gaat waarschijnlijk de hele dag zult skiën, stellen wij voor dat je je cardio-uithoudingsvermogen opbouwt voorafgaand aan de reis. 

Als je dit doet, kun je langer skiën en voorkomt het dat je lichaam zich ongelooflijk vermoeid voelt na een hele dag in het skigebied. 

Voor je cardio programma wil je misschien drie tot vijf dagen per week cardio doen en oefeningen doen die je hartslag verhogen, idealiter bewegingen die je hele lichaam trainen. 

Je kan een elliptische intervaltraining, een cardio-medley-training of een sprintintervaltraining proberen. Houd er rekening mee dat deze aanvankelijk een uitdaging zijn, dus raak niet ontmoedigd als je de eerste keer niet kunt trappen.

HURK MET ALLEEN JE LICHAAMSGEWICHT

Zelfs zonder hulp van extra uitrusting en met alleen je lichaamsgewicht, kun je met hurken je benen trainen om tijdens het skiën op de juiste manier te bewegen. Het wordt dan aanbevolen om repetitieve squats op te nemen in uw trainingsroutine, maar zorg er natuurlijk voor dat u de juiste vorm volgt.

Zorg ervoor dat je gewicht op de hielen zit en laat je knieën niet voorbij je tenen komen.

Tips

Het is niet toegestaan deze pagina tekst te gebruiken zonder toestemming van Ski Lastminute